Groene Energie

Energiebedrijven zijn niet altijd zo groen als ze beweren te zijn.. Essent en E.ON verkopen weliswaar groene stroom, maar investeren intussen ouderwets in kolencentrales, kolencentrales die eigenlijk in deze tijd niet meer mogen zijn, de bruinkool industrie in b.v. Duitsland is nog steeds vollop aan het werk,  terwijl de Duitse bondskanselier Merkel de kerncentrales zegt te zullen sluiten, vanwege Japanse ramp leidt deze beslissing dus naar meer kolencentrales en helaas niet naar alternatieve energiebronnen.

Maar nog meer bedrijven bedrijven, zoals Oxxio en Nederlandse Energie Maatschappij, zeggen 100 procent groene stroom te leveren en laten klanten denken dat ze goed bezig zijn, de werkelijkheid, deze bedrijven dragen niet bij aan vergroting van de hoeveelheid groene stroom die geproduceerd wordt. Ze kopen stroom in via de handelsmarkt en ‘vergroenen’ de stroom met goedkope certificaten van waterkrachtcentrales uit Noorwegen.

De meeste informatie op deze pagina is van de onderstaande URL’s gekopieerd, maar dat is alleen gedaan om een zo volledig mogelijk overzicht te krijgen, wij doen ons best om deze pagina up-date te houden.

Als u geld wilt besparen dan kies voor uw gezondheid en dat van uw kinderen of medemens, want gezondheid valt niet te betalen en de enige manier om dat geld en dus onze levensomgeving te sparen is de juiste keuze te maken, met misschien een wat duurdere inkoop van energie, trouwens het duurste aan de energie is onze regering, die heft een abnormaal accijns op dit product, het systeem van belasting en accijns is een inkomen voor de regering om de lasten te kunnen verdelen, maar zolang de geldwaarde boven die van ons en de aarde ligt is dit geen, ik zou haast zeggen eerlijke concurrentie voor ons milieu, helaas is ons geldsysteem nog eigenlijk dus in verkeerde handen, door de banken en het bedrijfsleven, die dus ook eerst voor hun eigen product gaan, eigenlijk voor winst.

Dit lijkt logisch, maar over 30 tot 50 jaar zal blijken dat dit dus de grootste fout is geweest wat betreft de natuur en het leven op aarde, dus elk wezen.

De stroom van Windunie is het duurzaamst; deze komt volledig van windmolens.  Greenchoice en NHEC zijn toch de meest betrouwbare energieleveranciers maar ook dat kan weer veranderen, dus vooral altijd 100% zeker weten. Het minst groen is de stroom van Nuon, Essent, Energiedirect.nl en Atoomstroom. Ook dit verandert met de dag.

Als u hoopt met uw keuze voor groene stroom te zorgen voor meer opwekking van duurzame energie kunt u het beste kiezen voor Nederlandse wind- of zonne-energie, of voor groene stroom van een energiebedrijf dat veel investeert in groene energiebronnen.

kopie van greenpeace

Geproduceerde of gekochte stroom

Er zijn twee soorten leveranciers:

kopie van consumentenbond

kopie van consumentenbond en misschien gedateerd, dus zelf ook checken.

Link voor advies hoe te besparen op energie.

https:/wwwenergieaanbieding.bespaartips.