Milieutips

Kijk ook bij Nawoord en Nuttige links/url’s.

Milieutips voor in het huishouden en op het werk.

De bedoeling is dat U zelf steeds meer in de gaten krijgt, daarom zijn hier oa. wat tips rond het huishouden en bedrijf.

Tevens kunt U alle plastic bekertjes, bestek en zo, vervangen door duurzaam materiaal,  dus gewone bekers, kopjes, en dergelijke, dit ook voor op “t werk, –bv. bamboe!

Ook inkttoners en cartriges recylcebaar zijn, er echte groene planten moeten zijn, voor de sfeer, maar ook de in te ademen lucht, kijk uit met kopie-apparaten, deze zijn vaak heel slecht, wat betreft stofdeeltjes, zorg ervoor, dat je baas dit apparaat niet in de aanwezigheidsruimte heeft staan, maar een speciaal daarvoor ontworpen ruimte.

Koffiezetters, gooi het koffiedik in de gootsteen, deze onvet en is niet slecht voor de afvoer, gooi nooit vet, of olie, luiers, natte doekjes en ook kattegrint in de wc, {of gootsteen}, dit is niet alleen slecht voor je afvoer, maar ook voor het grondwater, zie een link voor deze vetten op de laatste page(–nuttige links).

Loop voor uw eigen gezondheid zo veel mogelijk of fiets, ga wat meer bij de eco schappen kijken, maar dan alleen met keurmerk EKO, beter nog, ga naar de b.d/natuur-winkel en laat je voorlichten, daar is genoeg voedsel en niet veel duurder, terwijl u op de lange termijn, niet alleen uw lichaam, maar ook de aarde *[bestrijdingsmiddelen, vervuilende procedure’s], veel gezonder houdt.

Weiger producten met veel *verpakking en ga na, als u echt beter wilt inkopen, of het product een wieg tot wieg-concept heeft, waarbij er dus niks verloren gaat en bij productie al goed rekening wordt gehouden met onze aarde en onze kleinkinderen.

Als u eventueel in aanraking komt met graffiti, thuis of op b.v. het werk, het enige allround/beschermings -systeem wat er bij onze strenge eisen doorheen is gekomen, heet All Remove, op de laatste pagina van deze website, is een link naar All Remove, maar om u een beetje in te leiden, PPS, is een systeem, waarbij uw muur milieuvriendelijk wordt onderhouden en graffitivrij houdt, dit door een contract af te sluiten, dat elk jaar verlengd kan worden, maar dat moet u zelf maar even bekijken via de link, zodra er dan weer wat op uw muren is gespoten, wordt dit verwijderd en opnieuw met een beschermende laag voorzien. De eerste keer, gaat er een zuurstofdoorlatende laag op de muur, er zijn ook andere merken in de handel, die dit systeem claimen te hebben, maar dan is de onderlaag, dus niet zuurstofdoorlatend en gaan muren van binnen vochtig worden, met alle gevolgen vandien, deze laag blijft dus altijd zitten, daaroverheen wordt een wat zachtere laag gespoten, die dus met graffiti en al kan worden verwijderd. Helaas zijn dit soort systemen vaak dus echt verkeerd, vandaar deze extra aandacht.

U kunt altijd bellen met ons, om mee te doen aan een aktie of gegevens hierover verspreiden.

Verder; geef het goede voorbeeld en doe niets, wat U van een ander ook niet zou pikken, sociaal en voor het milieu, dit kan aanmatigend overkomen, maar het is een gouden vuistregel naar een mooier/eerlijker leven en veel schonere natuur.

COOKINGPOT een echt goed idee!!

cookingpotEen verhaal over een wereldverbeterend idee is de cookingpot, dit is een geweldig idee voor alle landen waar het over het algemeen heel warm is en dus de zon haar werk doet, in plaats van het verbranden van hout of mest wat beter gebruikt kan worden voor de verbouw van eten, deze pot heeft weinig nodig en kan eenvoudig door iedereen in elkaar gezet worden, ijzedraad, een blik of een pan, of elke ander (metalen) bus, alluminiumfolie en dat is alles,  bv. water kan dan voor niks gekookt worden, dit voorkomt ziekte, mocht iemand een idee hebben, hoe dit te verwezelijken, het geld ervoor of de knowhow om het juiste bedrijf te benaderen, die hierin brood ziet om bekend te worden met verbetering voor de derde wereld, laat het ons weten.

File probleem, neem de trein, uw baas kan een subsidie krijgen, als er voor de trein wordt gekozen, bent uzelf de baas, ga eens praten of kijk op Nederlandsespoorwegen  en zie, dat er: een werkgevers-koppeling op de eerste page staat, een businesscard en ook andere mogelijkheden zijn.      Als we het niet zelf doen, zullen er altijd files blijven bestaan en ook zal de regering dit item blijven mis/ge-bruiken om de auto duurder te maken.

De trein, beter voor onze luchtkwaliteit.

De stichting wil zo snel mogelijk de toch wel erg vervuilde toiletten van eigenlijk alle scholen in Nederland aanpakken, maar we beginnen in het klein, in Amsterdam zijn we al bezig en in Leiden is er vraag naar via de Universiteit, hierbij kunt u dus helpen, door de scholen hier opmerkzaam op te maken, of ons het adres van een u bekende school te geven.

Enkele url’s om meer kennis te krijgen

*over mest en andere veruilende voedsel  en lucht items.

www,kidv.nl/

Uiteraard staan wij open voor goede wenken en voorstellen, dus laat ons dat weten.

Bedankt voor uw aandacht, heeft U op of aanmerkingen, bel, schrijf of e-mail ons.

translationmachine, if  u cannot read dutch.