Nawoord en Nuttige Links

global-warming-1Onze natuur, jouw natuur, de natuur, natuurlijk zorg je ervoor, onze natuur heeft zorg voor elkaar, onze natuur is -gezellig bij elkaar-, onze natuur is best ok, wij mensen, wij kunnen veel, maar doen het gewoon niet goed, want er is meer, dan geld verdienen, de beste zijn, of de machtigste, niet kijken, of omkijken, niet opletten, we doen maar. Onze natuur gaat eraan, verbrokkelt, wordt bejegend en beledigd, onze natuur heeft het gehad. Als je weet wat je kan, dan moet je het niet laten, voor de natuur en niet tegen onze natuur in lijkt het wel, want onze houding in de natuur, daar gaat het om. Voor de natuur, elke dag een stap meer, onze natuur, de aarde, dus vlees eten wat rondgeneuzeld heeft, wat niet op een vreselijke manier wordt vervoerd, wat geen voeding nodig heeft uit een ver land, waar regenwouden voor gekapt worden, dan maar vlees uit dat verre land, ook al moet dat vervoerd worden, dat vlees, hoeft niet persee levend vervoerd te worden, dus kan bevroren op de boot, er zijn minstens twee voordelen, dat verre land heeft plaats(zonder kappen van bossen) en voeding genoeg, zonder al die bestrijdingsmiddelen en hier in Europa is dat een probleem, dat verre land verdient ook eindelijk geld, das beter voor jouw natuur, onze natuur en je kinderen, die willen natuurlijk ook nog kunnen genieten, van onze natuur, dus doe, wat je kan en geen stap minder, eet minstens 2 keer per week geen vlees, liefst 3, denk en handel, oordeel en neem aktie, er is zoveel wat je kunt doen en laten voor onze natuur, zo te zien doen we dus niet genoeg, het is misschien een lange weg, maar begin zelf, met wat je wel kunt doen, dat is voor ieder misschien iets anders, bedenk, dat we als consumenten wel milieumaatregelen, of strengere vergunningen eisen, het uiteindelijk gebeurt, want we zijn degene, die ervoor betalen, als broodheren, die we uiteindelijk zijn, kunnen we eisen stellen, we betalen ervoor, voor onze produkten, voor onze electra, voor ons vervoer, en zo voort, op dit moment wordt er veel milieugebaren gemaakt, door vele fabriekanten enzo meer, maar das niet eerlijk, aan gebaren hebben we niks, dus doe mee, stop met vernieling van de aarde, in een intervieuw op rtl4 heb ik eens gezegd, beschouw de aarde, alsof ze reuma heeft, dat hebben wij veroorzaakt, nu moeten we haar weer genezen.

Van wieg tot wieg, daar heeft Lucas Reijnders het al over gehad, dit concept is ontstaan al voor 1995, ik herinner me, dat ik het er ooit met (toen) minister Alders over heb gehad, of nog eerder, maar het publiek maakt er veel later kennis mee, dat is vaak zo, alles heeft zijn tijd en plaats, zo blijkt maar weer, dus…….Cradle to Cradle design is de manier om met behoud van het milieu toch een hoog welvaartsniveau te handhaven. Op 1 november 2007 is de presentatie van de Nederlandse vertaling van het boek ‘Cradle to Cradle – Remaking the Way We Make Things’ van Michael Braungart en William McDonough geweest. De auteurs bewijzen met hun revolutionaire concept Cradle to Cradle dat economische groei helemaal niet ten koste hoeft te gaan van het milieu.

REDT U ZELF OM HELS DE AARDE

FairPhone is klein; het wil dit jaar 20.000 telefoons verkopen, een druppel op de gloeiende plaat, want er worden elk jaar meer dan een miljard telefoons gemaakt. De eerste stap is in elk geval gezet; FairPhone wilde voor half juni 5000 betalende klanten om de productie te laten starten. “Dat is ruim gelukt”, aldus Van Abel. “Dat vind ik heel bijzonder en toont voor mij aan dat veel mensen toe zijn aan een eerlijkere telefoon.”

Die makers komen nu eens niet uit Silicon Valley en zijn ook geen ambitieuze Zuid-Koreanen die de wereld willen veroveren. De makers van deze FairPhone zitten op de vijfde en zesde verdieping van Pakhuis de Zwijger, niet ver van het Centraal Station in Amsterdam.

De laatste plaats waar het fout gaat, is hier, bij kopers van telefoons. “Veel mensen kopen sneller dan nodig een nieuwe telefoon, omdat bijvoorbeeld de accu stuk is of de software niet langer up-to-date. Dat is zonde, wij willen de levensduur van telefoons verlengen, zodat er minder telefoons gemaakt hoeven te worden.”

Duurzaam.

In ‘Duurzaam ontwikkelen – een wereldkans’  laat Anne-Marie Rakhorst aan de hand van aansprekende visies, producten en technieken zien welke kentering zich afspeelt in de industrie, de energievoorziening, het consumentengedrag en de politieke arena. Zij maakt duidelijk dat inzetten op duurzame ontwikkeling een wereldkans is, die we moeten aangrijpen om Planet, People en Profit weer in balans te brengen. De auteur schetst een duurzame wereld, waarin consuminderen en doemdenken niet thuishoren. Haar boek is een bewust optimistisch pleidooi om duurzaam vorm te geven aan een nieuwe wereld vol kansen en een goede, leefbare toekomst voor iedereen. Doe mee en meld hte als u een product koopt  waarvan de verpakking teveel of te groot is, dus onnodig grondstoffen verbruikt.

NUTTIGE LINKS

Melpunt minder verpakking

De betere produkten, minder vervuiling en gezonder. De Nieuwe Band.

Een andere biologisch dynamische groothandel in Nederland.

Natudis. Ook een betere groothandel

Keurmerken milieu

En dan deze, bij elkaar dus 4 echte/betere groothandelmaatschappij

Veel informatie over eco

weet wat je eet

Vegaslager

Vegetarische slager al sinds 1962

www.aarde-werk.nl
www.sme.nl
www.fairspirit.nl
zadenvoorleven.wordpress.com

www.denatuurwinkel.com
www.denatuurwinkel.be

Wanneer je veel op internet bent, met google en zo, kun je, om energie te besparen, www.blackle.com gebruiken. In plaats van zwarte letters op een witte achtergrond zijn bij BLACKLE de letters wit en de achtergrond zwart. Hierdoor gebruikt je beeldscherm veel minder stroom.

Wil je weten, waar je het afgewerkete frituurvet en olie kan laten/brengen Vet/olie niet in je afvoer, ook niet de wc.

Wil je weten welke kleding je koopt,  of dit fair-trade is en dus het milieu, maar ook de arbeiders redelijk betaald worden.

Kleding kopen? Kijk hier of het fairtrade is!

Wil je een product dat dierproef-vrij is?  Klik hier!

Als u last heeft van verf of andere graffiti op uw muur of raam, dan is na langdurig onderzoek er maar een die echt milieu-ontziend te werk gaat, het is een prima regeling, een kontrakt en u heeft er geen omkijken meer naar, zodra er (weer) graffiti is hoeft u alleen maar te bellen, geen zorgen over het milieu, das mooi meegenomen.

gevelmeestersDit bedrijf is bij onderzoek van stichting Stam als beste naar voren gekomen. Anti Grafitti

Microvezeldoekjes beter voor het milieu

En mocht u een website zoeken met iets over wat er nog meer is dan alleen aarde of ons mensen,  over liefde, onze levensweg, kijk op deze website:www.marsk4angel.nl

Kunst-wenskaarten-tarot-kinderboekjes en kruidenboekje van marjolein soederhuizen<

translationmachine, if  u cannot read dutch.