Nawoord en Nuttige Links/URL’s

global-warming-1

Onze natuur, jouw natuur, de natuur, natuurlijk zorg je ervoor, onze natuur heeft zorg voor elkaar, onze natuur is -gezellig bij elkaar-, onze natuur is best okay, wij mensen, wij kunnen veel, maar doen het gewoon niet goed, want er is meer, dan geld verdienen, de beste zijn, of de machtigste en dan bv. niet kijken, of omkijken, niet opletten, we doen maar.

Onze natuur gaat eraan, verbrokkelt, wordt misbruikt, onze natuur heeft het gehad.

Als je weet wat je kan, dan moet je het niet laten, voor de natuur en niet tegen onze natuur in lijkt het wel, want onze houding in de natuur, daar gaat het om.

Voor de natuur, elke dag een stap meer, onze natuur, de aarde, als je vlees wilt blijven eten, doe dit daan met mate en niet elke dag en dus vlees eten wat rondgeneuzeld heeft, wat niet op een vreselijke manier wordt vervoerd, wat geen voeding nodig heeft uit een ver land.

Minder of geen vlees eten zou echte mega helpen.

Zo te zien doen we dus niet genoeg, het is misschien een lange weg, maar begin zelf, met wat je wel kunt doen, dat is voor ieder misschien iets anders, bedenk, dat we als consumenten wel milieumaatregelen, of strengere vergunningen eisen, het uiteindelijk gebeurt, want we zijn degene, die ervoor betalen, als broodheren, die we uiteindelijk zijn, kunnen we eisen stellen, we betalen ervoor, voor onze producten, voor onze electra, voor ons vervoer, en zo voort

Op dit moment wordt er veel milieugebaren gemaakt, door vele fabriekanten enzo meer, maar das niet eerlijk, aan gebaren hebben we niks, dus doe mee, stop met vernieling van de aarde, in een intervieuw op rtl4 heb ik eens gezegd, beschouw de aarde, alsof ze reuma heeft, dat hebben wij veroorzaakt, nu moeten we haar weer genezen.

Van wieg tot wieg, daar heeft Lucas Reijnders het al over gehad, dit concept is ontstaan al voor 1995, ik herinner me, dat ik het er ooit met (toen) minister Alders over heb gehad, of nog eerder, maar het publiek maakt er veel later kennis mee, dat is vaak zo, alles heeft zijn tijd en plaats, zo blijkt maar weer, dus…….

Cradle to Cradle design is de manier om met behoud van het milieu toch een hoog welvaartsniveau te handhaven. Op 1 november 2007 is de presentatie van de Nederlandse vertaling van het boek ‘Cradle to Cradle – Remaking the Way We Make Things’ van Michael Braungart en William McDonough geweest. De auteurs bewijzen met hun revolutionaire concept Cradle to Cradle dat economische groei helemaal niet ten koste hoeft te gaan van het milieu.

REDT U ZELF OMHELS DE AARDE

NUTTIGE LINKS

Duurzame mode Fairtrade, Nontoxic, Handcrafts Pixelpolly

Melpunt minder vnon toxic, fairtradeerpakking

De betere produkten, minder vervuiling en gezonder. De Nieuwe Band.

Een andere biologisch dynamische groothandel in Nederland.

Natudis. Ook een betere groothandel

Keurmerken milieu

En dan deze, bij elkaar dus 4 echte/betere groothandelmaatschappij

Veel informatie over ecologisch

weet wat je eet

Foodwatch  Doe mee aan acties en teken petities via Foodwatch.

Vegaslager

Vegetarische slager al sinds 1962

En als je vlees eet ga dan naar Siem van der Gragt die verkoopt ecologisch vlees!      Amsterdam

www.aarde-werk.nl
www.sme.nl
www.fairspirit.nl
zadenvoorleven.wordpress.com

www.denatuurwinkel.com
www.denatuurwinkel.be

Wanneer je veel op internet bent, kun je, om energie te besparen, www.blackle.com gebruiken. In plaats van zwarte letters op een witte achtergrond zijn bij BLACKLE de letters wit en de achtergrond zwart. Hierdoor gebruikt je beeldscherm veel minder stroom.

Wil je weten, waar je het afgewerkete frituurvet en olie kan laten/brengen Vet/olie niet in je afvoer, ook niet de wc.

Wil je weten welke kleding je koopt,  of dit fair-trade is en dus het milieu, maar ook de arbeiders redelijk betaald worden.

Kleding kopen? Kijk hier of het fairtrade is!

Wil je een product dat dierproef-vrij is?  Klik hier!

Als u last heeft van verf of andere graffiti op uw muur of raam, dan is na langdurig onderzoek er maar een die echt milieu-ontziend te werk gaat, het is een prima regeling, een kontrakt en u heeft er geen omkijken meer naar, zodra er (weer) graffiti is hoeft u alleen maar te bellen, geen zorgen over het milieu, das mooi meegenomen.

gevelmeestersDit bedrijf is bij onderzoek van stichting Stam als beste naar voren gekomen. Anti Grafitti

Microvezeldoekjes beter voor het milieu

translationmachine, if  u cannot read dutch.