Medewerkers

Medewerker van stichting STAM wordt je door je op te geven en dan via de nieuwsbrief STAMPERS krijg je meerdere keuzes om voor het milieu actie te ondernemen, ( helaas is deze nieuwsbrief na mei 2018 verdwenen} zie hieronder,  waarbij onder andere, het gaan naar het stads/dorpsbestuur, of protestbrieven te ondertekenen, of een andere alarmfunctie te zijn voor de acties die stichting STAM heeft ingezet.

Stichting Anti Milieuvervuiling
Nieuwe Achtergracht 31hs
1018 XW Amsterdam
Telefoon 0206265208

Email Stichting.Stam@chello.nl
Bank nr. NL80INGB0006932237
KvK  nr. 412209372

Als medewerker van st.Stam kan je verschillende onderwerpen gaan aanpakken, hou contact hierover per telefoon, of email.

Lichtervuiling; ga naar de gemeente, bedrijven en overal waar je ziet dat er in de nacht onnodig het licht aan is.
Vraag ze oplossingen te vinden om dit voor het milieu te verhelpen.

Luchtvervuiling; sluit je aan bij de plaatselijke groeperingen die hiermee bezig zijn en/of zorg zelf voor een organisatie die dit gaat aanpakken, auto, scooter, vrachtwagenverkeer in de binnenstad, bussen, scheepvaart of recretievaartuigen en eventueel vliegtuigen.

Afvalverwerking; waar gaat het naartoe, wordt het gescheiden, is er veel straatvuil, wordt er dus genoeg ”geleegd” en is er geen beter systeem om in jouw woonomgeving dit te verbeteren.

Voor energie toevoer, verbruik en de milieu gevolgen van keuzes kan je contact opnemen met Milieudefensie voor meer informatie voor jouw omgeving, eventueel kunnen wij van Stam er mee aan de slag.

Woon je in de omgevning van Campings of Recreatie-havens, Pretparken, recreatieterreinen, of festival tereinen, dan probeer er achter te komen hoe men daar omgaat met de vershillende facetten hierboven en ook hieronder, genoemd.

Met nadruk op schoonmaak, van gebouwen, apparaten, terreinen en sanitair, willen we jullie vragen om dit na te gaan bij alle bovengenoemde onderwerpen. .

Zie voor de betere middelen op deze website en vooral ook waarom het anders moet- gevolgen voor oppervlaktewater en vis, water fauna en flora.
Als medewerker kan je de cosument in jouw stad, dorp laten weten, dat wij zelf veel kunnen doen, door bewuster te consumeren, producten te kopen, zie bij verschillende onderwerpen, de Milieukist (Lespakket). Maar ook bij de linken en url’s, heb je hulp nodig hoe dit te doen, bel ons.

Blijf in contact met Stam, hou ons op de hoogte en geef verslag van wat er kan, bereikt is of niet mogelijk lijkt.

Wij danken al onze Stam-medewerkers voor hun inzet en weet dat zodoende jouw/onze voetstap veel lichter is geworden!

Hier kunt u zien wat de medewerkers voor stichting Stam betekenen en ook is er een voorbeeldnieuwsbrief van de velen die al verstuurd zijn, deze nieuwsbrief is van het 10 jarig bestaan.

[Het 20jarig bestaan van de stichting is zelfs beklonken met een bescheiden lunch/feestje voor de medewerkers bij de voorzitter thuis, er waren toch nog veel mensen ondanks de doordeweekse dag].

*Stampers 13 maart 2000, Amsterdam

Beste medewerkers en donateurs
Dit is de jubileum STAM pers, want op 22 maart leven we al 10 jaar!!!
Dus toch gehaald en met succes, want de stichting heeft niet stil gezeten, daarom blijft de nieuwsbrief kort en voldoen we met u te fêteren en te inspireren met dit boekje. Ook krijgt U de c.v van de stichting zodat U op volgorde het gebeuren van de laatste tien jaar kunt volgen.

Wij gaan weer aan de slag eerst dit jubileum, AT5, de kranten, uzelf, er zijn zo’n zeventig medewerkers en daarna gaan we heel zakelijk eerst o.a.. AEGON benaderen om de sociale actie in de 6 grote steden houden, daar hoort u nog meer van de actie zal in 2001 van start gaan, zoals u weet is onze voornaamste bezigheid juiste informatie doorgeven, of het nou de Ned.Spoorwegen is of een schoonmaakbedrijf of een ziekenhuis en uiteraard de particulieren, tussendoor helpen we problemen oplossen met instantie en bedrijven die niet sporen.[milieumaatregelen], vele bedrijven proberen op onze voorkeurslijst te komen, van de betere bedrijven, weinigen komen er echt doorheen, vooral de gemeentes laten nog veel na, of zijn onkundig van mogelijkheden.

Bij deze wil ik ons feliciteren met ons tienjarig bestaan en weet u iemand die zo’n boekje wil hebben, geef ons het door, alleen het boekje (Help het milieu van Lucas Reijnders) is voor u te krijg, voor anderen is het bedrag over te maken op bovenstaand gironummer.
Bedankt voor alles wat u voor en met ons gedaan heeft en nu nog minstens tien jaar erbij dus.

NAMENS HET BESTUUR van stichting STAM BEDANKT EN VEEL LEESPLEZIER!!!!, het is een heel leerzaam boekje.

Als je nog iets wilt doen, wat veel uit zal maken, dan teken deze 3 petities, ze lopen tot eind 2011 en zullen bijdragen aan het beter begeleiden van de onderwerpen, tegen Ganzenpluk van levende ganzen; tegen Armoe en het beloven van geld, door de rijkere landen en die belofte niet nakomen, check poverty.com en zie de petitie; tegen het gedrag van Shell, in Nigeria en een oplossing, die via de petitie geëist wordt.
Nigeria, hulp geboden, maar niet uitgevoerd.
DEZE PETITIES ZIJN DUS NU AFGELEVERD!

WEL EEN NIEUWE TOT 5 MEI 2012>Help de natuur, deze mannen kunnen hier niet mee wegkomen! tegen de moordenaars van heel veel wild, vossen, haviken, alles wat er maar in de bossen of hei van Drenthe rond loopt en vliegt, om zo hun eigen prooi te behouden, dan kunnen ze die zelf dood schieten (fazanten), let wel, tegen de wet in, tamme prooi inzetten, ook nog dus, hier is de URL voor deze petitie, deze wordt op 5 of 6 mei afgeven aan justitie, lees het hele verhaal erbij.

Ook kunt u deze groep bezoeken, om ook overzee iets te kunnen oppikken en leren, dan wel kennis te verspreiden: Groen-voor-altijd, care2page is gecreëerd door de voorzitter van STAM
En hier het profiel van onze voorzitter en oprichter van st STAM, bij Care2 een website voor mensen, die het verschil willen maken:

En het is 2013  en dus is de stichting nu 23 jaar.
Medewerkers kunnen zelf een aktie – luchtvervuiling – fargesia {co2) aan de man brengen bij uw gemeente bestuur, zie bij Bamboe of een van de vele onderwerpen kiezen, u knunt contact onemen via de telefoon of emailen als u zelf een goeie aktie weet!