De pagina voor de medewerkers.

Jam t/m april 2023

Wat een jaar 2022 Corona perikelen, ziekte van bestuursleden en een slechtere tijd voor de aarde

Oorlog en foute industrie doen de moed in de schoenen zakken.

De multimationals geven niet op en met regeringen zoals de onze, die voor het kapitaal gaan en van het kabinet een soort bedrijf gemaakt hebben, zeker sinds Rutte de skepter zwaait, is het enige wat we kunnen doen diep ademhalen en vooral door gaan met de kleine stapjes die we zetten.

Wij zijn dan ook heel tevreden met de resultaten, hpevee; gemeentes en bedrijven zijn er deltste {corona) jaren toch <overgehaald> om meer te doen met wt onze medewerkers hebben aangegeven.

Dankbaa voor uw werk en reacties zijn we dan ook.

Bij deze de nieuwe adviezen en boodschappen die u kunt doen de komende maanden.

Nog steeds zijn er ballonnnen oplaat evenementen, daar kan je wat aan doen door de gemeente waar u woon te vragene deze te verbieden.

Probeer in je eigen gemeente een petitie te laten rondgaan tegen vuurwerk, dus een vuurwerk verbod moet er komen, kijk of er een wethouder/bestuurslid dit wil ondersteunen.

Water is belangrijk en wellicht kunt u een regenton actie starten, dat wil zeggen, via uw stad duidelijk maken dat er meer mogelijkheden zijn om zuinig t zijn met water, zoals een verkoop/weggef punt vanuit uw woonplaats voor de inwonenden did at wel willen. Zoek ook moglijkheden om kenbaar te maken dat dit het probleem gaat worden de komende jaren /eeuw.

Tot slot vragen we u allemaal om vooral de ontwerpen die we de laatste jaren hebben aangekaart opnieuw bj de mensen te brengen,

Wees zuinig met wat u nodig hebt, consuminderen is echt nodig en vooral plaatselijk de boodschappen doen, bij voorkeur in de betere winkels, zoals natuurwinkels, scheelt ook voor uw gezondheid

Wij wensen u succes en blijf vooral bellen en emailen met meer tips voor de stichting.

Tot slot wenst st. STAM u een tevreden en liefdevol 2023

Maart/April/Mei 2022/ mei t/m oktober extra

Vraag of het licht uit kan, vooral s’nachts ook, want hoewel veel winkels dicht zijn willen ze toch laten zien wat ze vekopem em vaak wordt licht gezien bv. bij banken tegen inbrekers, maar dat moet dan anders!

WIJ DOEN ONS LICHT UIT VOOR ONZE AARDE

OMHELS MOEDER AARDE LEEF BEWUSTER, <! LICHT UIT ! .

Maak een mooie flyer met deze Tekst:

Vooral voor winkels dus ook.

Of heeft iemand een betere tekst? dan graag emailen of bellen.

En sorry dat we deze flyers niet kunnen leveren, maar Stam heeft te weinig geld hiervoor.

Bijna oktober, we gaan herdst en winter in.

Maak van je tegelplaats een tuin, want anders mag je het toch geen tuin noemen.

Kijk of je buren hulp nodig hebben om om een echte tuin te hebben,

Ook kan je onderhoudsvriendelijke tuin maken door hier en daar 2 of 4 tegels te verwjderen en daar struiken oid te planten.

Als je je handen wast, door coronamaatregelen, dan doe de kraan uit na het inzepen, dan minimaal 20 seconden wassen en daarna weer afspoelen.

Blijf opletten of de kachel/centrale verwarming enzo op tijd uitgaat en verder denk na bij wat je koopt, deze website staat vol met wat wel en niet kan en vaak waarom. Kijk ook uit met de zeep die je gebruikt en handgel/milieu.

Ook willen we vragen langs gemeente te gaan en het oplaten van ballonnen te verbieden.

Wij van st STAM waarderen het zeer dat u deze boodschap wil rondbrengen, voor grondwater en dat vooral ten opzichte van landbouw en veeteelt, maar ook wat betreft luchtvervuiling.

Dank jullie allemaal voor de medewerking/hulp/inzet.

Komende maanden willen we zoveel mogelijk aandacht geven aan de natuur, bijen bv. mega belangrijk, zaai wilde bloemen, ga naar een imker en laat je informeren.

Vraag je familie en omgeving om hun stappen bewust te maken, licht en monitors uitdoen, waar je maar kan ook kan je met plaatselijke milieu organisaties, buurthuizen, scholen, bedrijven, dit bespreken.

Maar bij boodschappen, internet bestellen enz. kan je zoveel meer of liever minder doen

This image has an empty alt attribute; its file name is media_xll_1933492.jpg