Medewerkers Nieuwsbrief zomer t/m eind oktober 2021

by marjolein on juni 5th, 2021

Beste medewerkers,

Deze Nieuwsbrief is wegens corona en de noodzaak om toch iets te bereiken weer online gezet.

Al langer is er geen papieren nieuwsbrief meer en ook email-adressen zijn niet in gebruik vanwege juridische items vanuit de regering, helaas.

Dus vragen we jullie om dit te doen:

Peuken:

Helaas worden de peuken van sigaretten vaak op de grond gegooid, in het water of zelfs tijdens het wandelen in de natuur. Wat je kan doen is overal waar dit veel gebeurd, het kenbaar maken bij degenen die dit doen, rokers die in groepjes buiten het kantoor of ander bedrijfsgebouw en een verantwoordelijke in de buurt en uiteraard de gemeente benaderen en daar er ook meer aandacht voor vragen. Maar ook opruimen, dus oppakken.

Ga naar jouw gemeente en vraag om een verbod op het oplaten van ballonnen, dat zou veel uitmaken.

Laat iedereen die u kent en dan wilt ook meedoen met de acties van ons, u kunt altijd bellen en dit kenbaar maken aan ons.

Ook, nogmaals aan bedrijven in elk gebouw, winkelbedrijf, kantoor in je omgeving te vragen, vooral het licht uit te doen in de nacht.

En als derde en laatste, vraag je familie, vrienden en bekenden om bewustzijn voor wat er gekocht wordt, hebben ze het nodig, of kan dat dan veel bewuster voor t milieu? Kortom te consuminderen, is de enige tegenbeweging die wij mensen in de hand hebben.

Shell moet het een en ander “verbeteren” en daar komen nog meer firma’s bij, aan die kant begint nu eindelijk het besef, de consument kan toch ook edelijk veel bijdragen.

Heeft u zelf een slimme/verbeterende bijdrage voor het milieu, dan kunnen wij wellicht deze in de volgende nieuwsbrief plaatsen.

Dank wederom voor uw medewerking aan ons doel kennis, te verpreiden enmilieuvervuiling zoveel mogelijk tegen te gaan!

Sinds begin mei zijn we bezig met de -watereilandjes/vlotten- voor in de grachten, deze zijn hier en daar gezonken_[dus verkeerd materiaal] en dat heeft weinig zin dan. helaas komt er weinig respons, maar we gaan gewoon door tot er een degelijke oplossing is. Inmiddels is het 26 juli 2021.

From → Uncategorized

Comments are closed.