Geen bleekmiddelen

Dit stukje informatie is belangrijk voor een ieder, die graag naar een schoon toilet wil  thuis, school, zwembad, of  bv. speeltuinen, restaurants en elk ander gebouw.

Hoe komt het toch dat bijna elke school een probleem heeft met het toilet, vies, stinken en natuurlijk met alle foute middelen, niet schoon te krijgen, wist u, dat bleekmiddel en alle amonia-houdende middelen, niet echt schoonmaken, maar wel de bakterie-en, die het organische vuil opeten, doden, waardoor de wc dus eigenlijk een bron van ziektes en foute bacillen, vrij spel geven.

Dit hoeft niet meer.

Er is namelijk sinds een paar jaar een bakterie, die niet alleen milieu minderbelastend is, maar het meest effectieve middel en dat zult u hieronder lezen, mocht u dan nog vragen hebben, hierover, over de stichting en over elk ander probleem op milieugebied, bel, schrijf of e-mail, het adres, e.n.z. zie hierboven, maar nu eerst naar het schone w.c.tje.

Wat gebeurt er, elk kind/mens, man plast wel eens over de rand, de urine dringt via voegen en scheuren in de tegels en in de muren, dit veroorzaakt stank, maar het is ook zeer onhygiënisch.

Urine kristalliseert, een gewoon tot dodelijk schoonmaakmiddel, dus bleek, chloor, e.n.z. maakt dit maar oppervlakkig schoon, bovendien kan dan de ´gewone´ bakterie zijn werk niet meer doen.

Nu is er dan de urine-bakterie, die wordt met mop of dweil op en in alle toiletgroepen aan gebracht door eenvoudig te dweilen ‘savonds, niet nadrogen of spoelen, wel het overgebleven water in de toiletten storten en dan kan de bakterie de hele nacht tot diep in het riool zijn gang gaan.

Urine wordt dan omgezet in koolzuur en water, koolzuur is een reukloos gas, water zal verdampen.

Na twee weken bent u van de stank af en dat zal dan zo blijven, mits er dagelijks wordt gedweild, maar dat zal nu toch al gebeuren in onze huidendaagse grote schoolgebouwen, althans dat mogen we toch hopen, de was-aktieve biologische stoffen, werken als schoonmaakmiddel, u hoeft geen chloor of bleek of ander middel meer te gebruiken, want zoals gezegd, deze middelen doden elke bakterie.

In de fles zijn het nog sporen, deze bakterieen, maar komen ze in aanraking met urine, dan worden het enzymenen die doen het werk.

Wat kunt u doen, u kunt bijvoorbeeld bij de betreffende schoonmaakbedrijven of schoonmaaksters/ers, er op aandringen, deze middelen te gaan gebruiken, als “broodheer” kunt u toch uw eisen stellen wat er op uw school gebeurt, vooral als het helpt alles beter schoon te houden.

De producenten en/of groothandels in deze middelen, willen u gaarne informeren, ook zijn er scholen, die deze bakterie al hebben rondhuppelen, al deze namen zijn bij de stichting bekend, onze stichting staat u dus gaarne te woord, belt of emailt u, dan zullen we direkt antwoorden.

Wij hebben geen belang bij het vernoemen van deze bakterie dan behalve, dat we en het probleem urinestank e.n.z. eindelijk voldoende zien aangepakt worden en het milieu op deze manier beter hoeden, iets waar de stichting immers voor staat, wij danken u allen voor uw aandacht en hopen u over de streep getrokken te hebben, wat betreft dit item, want een beter milieu kan, nu ook op school, maar natuurlijk liefst in elk gebouw, ook bij u thuis. Stichting Anti Milievervuiling STAM, voorzitter, Marjolein Soederhuizen.

translationmachine, if u cannot read dutch.